Добро пожаловать в клуб

Показать / Спрятать  Домой  Новости Статьи Файлы Форум Web ссылки F.A.Q. Логобург    Показать / Спрятать

       
Поиск   
Главное меню
ДомойНовостиСтатьиПостановка звуковФайлыКнижный мирФорумСловарьРассылкаКаталог ссылокРейтинг пользователейЧаВо(FAQ)КонкурсWeb магазинКарта сайта

Поздравляем!
Поздравляем нового Логобуржца Лен-усь со вступлением в клуб!

Реклама

На сайте снова проблемы - решаем - ждите.
Не работает АВТОРИЗАЦИЯ - вход для пользователей не возможен.
Скорее всего, проблемы решить можно только переездом на другой сервер, другой компании.
А такой переезд возможен только в следующем месяце.
Пока других решений не вижу.
Извиняюсь за неудобства.

Ваш администратор.

КНИЖНЫЙ МИР

Sofia Gubaidulina's Approach to Pitch Centricity   Lyudmila Kise

Sofia Gubaidulina's Approach to Pitch Centricity

104 страниц. 2012 год.
LAP Lambert Academic Publishing
This theoretical study is devoted to the analysis of pitch centricity in Sofia Gubaidulina’s post-tonal composition Two Paths, Concerto for Two Violas and Orchestra (1999). A detailed examination of Gubaidulina’s approach to the exploration of axes of symmetry and sonic organization as a whole, including the generation of referential sets and their unfolding throughout the piece, will be provided in the four chapters of this study. A thorough analysis of all seven variations of Two Paths shows a consistency in the use of dyads as referential centric poles which serve as an example of the principle of dyadic centricity. This analysis will show Gubaidulina’s consistency in assigning to these dyads a cadential function, subjecting them to registral filling (chromatic and diatonic), placing and sustaining them at climactic points and reinforcing them as dyadic components of pitch class sets. Despite the fact that the main dyadic structures are not treated identically, they do dominate...
 
- Генерация страницы: 0.04 секунд -