Добро пожаловать в клуб

Показать / Спрятать  Домой  Новости Статьи Файлы Форум Web ссылки F.A.Q. Логобург    Показать / Спрятать

       
Поиск   
Главное меню
ДомойНовостиСтатьиПостановка звуковФайлыКнижный мирФорумСловарьРассылкаКаталог ссылокРейтинг пользователейЧаВо(FAQ)КонкурсWeb магазинКарта сайта

Поздравляем!
Поздравляем нового Логобуржца Лен-усь со вступлением в клуб!

Реклама

На сайте снова проблемы - решаем - ждите.
Не работает АВТОРИЗАЦИЯ - вход для пользователей не возможен.
Скорее всего, проблемы решить можно только переездом на другой сервер, другой компании.
А такой переезд возможен только в следующем месяце.
Пока других решений не вижу.
Извиняюсь за неудобства.

Ваш администратор.

КНИЖНЫЙ МИР

Elizabethan Orientalism   Fahd Al-Olaqi

Elizabethan Orientalism

184 страниц. 2011 год.
LAP Lambert Academic Publishing
The present study attempts to locate and analyse the Oriental element in the plays of Marlowe, Shakespeare and Ben Jonson. The Oriental material had considerable influence on English literature, in general, and on Elizabethan drama, in particular. The Oriental element is noteworthy in such Elizabethan plays as and The Courageous Amurath I (1632), Greene’s Alphonsus (1596), Daborne’s A Christian Turn’d Turk (1612), Mason’s The Turk (1610) Goffe’s The Raging Turk (1631), and Fulke Greville’s Mustapha (1606). I have selected Christopher Marlowe (1564-1593), William Shakespeare (1564-1616) and Ben Jonson (1572-1637) because they are outstanding figures in English literature. Marlowe’s Tamburlaine The Great (1587) stands out in English literature as a distinctly Oriental play. Marlowe, Shakespeare and Jonson display a keen interest in Oriental material, as is evident from their plays. Shakespeare speaks admirably of the Orient in Antony and Cleopatra, The Merchant of Venice, Titus...
 
- Генерация страницы: 0.04 секунд -